تصویب طرح پهنه‌بندی حریم شهر مشهد برای اولین بار در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور انجام بیش از ۴ کیلومتر حفاری تونل خط‌۴ قطارشهری مشهد بهره‌برداری از کندروی بزرگراه پیامبراعظم(ص) و بوستان خطی بزرگراه امام‌علی‌(ع) مشهد در تابستان ۱۴۰۳ شهروند خبرنگار | درخواست جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در یکی از کوچه های بلوار امیریه‌ مشهد + پاسخ گذری بر تاریخ کوچه وحدت ۲۵ که روزگاری چسبیده به برج و باروی مشهد بود گلایه ساکنان بهمن‌۱۹/۴ مشهد از معضل رهاشدگی اراضی بزرگ‌مقیاس این محدوده برش ۸۲۴ اسکلت ساخت‌وساز غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ ورود ۴۱۰ اتوبوس‌جدیدبه مشهد تا پایان سال حریم امن مشهد برای سرمایه‌گذاران با تأیید طرح پهنه‌بندی حریم شهر نجات بانوی مبتلا به سکته مغزی فریمانی از طریق اورژانس هوایی هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد در شرایط سالم قرار گرفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تایید بیمه تامین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد اعمال قانون هزار و ۶۴۸ دستگاه خودرو حادثه‌ساز در مشهد | ۸۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ترافیک پر حجم در بزرگراه آزادی و طول بلوار ملک آباد تا فلسطین در مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو| نشست خبری سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اصحاب رسانه (۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهردار مشهد: به‌زودی، مسیر «ره‌باغ رضوان» در محدوده حرم مطهر رضوی بازگشایی می‌شود ۱۰۶۵ درصد رشد اعتبارات عمرانی منطقه‌۲ شهرداری مشهد از ابتدای فعالیت شورای ششم گزارشی از فراز‌و‌فرود‌های الیت که هنوز بعد از ۱۳‌سال، دل‌خوری برخی راننده‌ها را به دنبال دارد اعمال قانون هزار و ۸۰۶ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۸۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

تلاش بی وقفه برای آسان سازی تردد در مشهد

  • کد خبر: ۱۴۵۴۴۵
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
تلاش بی وقفه برای آسان سازی تردد در مشهد
باتوجه به بارش برف و سرمای بی سابقه در مشهد، همه ارکان مدیریت شهری به عنوان پیشانی خدمات رسانی به زائران و مجاوران امام هشتم (ع)، از روز‌های ابتدایی هفته گذشته در حالت آماده باش قرار گرفتند؛ وضعیتی که با ادامه سرما در شهر به صورت شبانه روزی همچنان ادامه دارد.

امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز، در این حوزه، فعالیت مناطق مختلف شهرداری برای آسان سازی تردد شهروندان و کاهش خطر‌های ناشی از سردی هوا، بیش از گذشته محل توجه قرار گرفت. در این گزارش به صورت گزیده، برخی اقدامات مناطق سیزده گانه شهرداری مشهد در این روز‌های سرد زمستان را توضیح داده ایم.

فعالیت شبانه روزی ۴۰۰ نیروی منطقه

شهردار منطقه یک گفت: پاک سازی تمام معابر اصلی و بیش از ۹۰درصد معابر فرعی و پیاده رو‌های سطح منطقه و جمع آوری ۴۸متکدی و کارتن خواب از سطح منطقه، از اقدامات انجام شده است. به گفته کوروش باوندی، نیرو‌های خدوم فضای سبز به تعداد چهارصد نفر در طول چهار روز به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند و دستگاه سه خاور، چهار دستگاه نیسان، هفده دستگاه اره موتوری و دوازده دستگاه اره تلسکوپی در طول چهار روز به فعالیت مشغول بوده اند.

آماده باش نیرو‌ها و ادوات خدمات شهری

شهردار منطقه ۲ با اشاره به اقدامات انجام گرفته در شب‌های زمستانی اخیر، گفت: به کارگیری سی دستگاه خودرو روباز برای عملیات نمک پاشی دستی، به کارگیری دو دستگاه خودرو نمک پاش مکانیزه و سه دستگاه بیل برف روب جزو فعالیت‌های انجام شده در شب‌های زمستانی مشهد بوده است. سیدعلی حسین پور با بیان اینکه در سه روز گذشته ۴۵۰تن نمک و ۴۵تن شن در معابر مصرف شده است، افزود: باتوجه به سردی هوا و یخ‌بندان، کارگران منطقه در سه شیفت کاری به صورت آماده باش فعالیت کردند.

پاک سازی معابر و بوستان‌های منطقه با کمک ۴۳۰پاکبان و باغبان

شهردار منطقه ۳ شهرداری مشهد گفت: با حضور فعال ۴۳۰ پاکبان و باغبان، معابر، پیاده رو‌ها و مسیر تردد بوستان‌های منطقه ۳ یخ زدایی و بازگشایی شده است. به گفته مهدی خداشناس، سه دستگاه بیل برف روب، سه دستگاه بنز حاوی ۱۰ تن شن و نمک و دو دستگاه کامیون مکانیزه نمک پاشی در سطح منطقه فعال بوده است. وی ادامه داد: درحال حاضر تمام معابر اصلی و فرعی درجه یک بازگشایی شده است و یخ زدایی سایر معابر فرعی نیز درحال انجام است.

مصرف ۳۲۰تن نمک در عملیات یخ زدایی منطقه

شهردار منطقه ۴ نیز گفت: ۳۲۰ تن نمک و ۵۰ تن شن در عملیات‌های برف روبی و یخ زدایی استفاده شده است. به گفته مجید نژادحسین، در سه شبانه روز گذشته نهصد نیروی کارگری برای برف روبی و یخ زدایی در سطح منطقه فعالیت کرده اند.

شارژ دانه خوری پرندگان در بوستان‌های منطقه

شهردار منطقه ۵ گفت: عملیات یخاب زمستانه و شارژ دانه خوری و آب خوری پرندگان در بوستان‌های منطقه را باغبان‌های خدوم به صورت مستمر اجرا می‌کنند. به گفته مجید وحدتی پور، در چند روز گذشته ۲۷۰نیروی پاکبان آماده باش به صورت روزانه در شیفت صبح، عصر و شب و ۱۱۸پارکبان آماده باش به صورت روزانه در شیفت صبح و شب به منظور یخ زدایی و بازگشایی پیاده رو‌ها و مسیر تردد بوستان‌ها مشغول خدمات رسانی هستند. وی افزود: میزان نمک مصرفی در منطقه، ۲۶۰تن و میزان شن مصرفی در منطقه، ۳۵تن بوده است.

ایجاد سرای مهربانی در بولوار حر

شهردار منطقه۶ گفت: نیرو‌های خدمات شهری منطقه با استفاده از همه ماشین آلات و ادوات در چهار روز گذشته، مشغول اقدامات مؤثری برای یخ زدایی و آسان سازی تردد مردم در معابر بودند. به گفته کاظم یزدان مهر، ایجاد سرای مهربانی و گرم خانه در حر ۹۰ و تجهیز مکان به صد تخت و سامانه گرمایشی، توزیع دو وعده غذای گرم، تجهیز سرویس بهداشتی و جمع آوری و انتقال متکدیان و افراد بی خانمان و هدایتشان به سرای مهربانی، بخشی دیگر از این اقدامات بوده است.

یخ‌زدایی ۱۸۴هزار متر از معابر منطقه۷

شهردار منطقه ۷ نیز اعلام کرد که در چهار روز گذشته عملیات برف‌روبی و یخ‌زدایی معابر و بزرگراه‌های منطقه با ۹دستگاه خاور، دو دستگاه مینی‌لودر، یک دستگاه محلول‌پاش مکانیزه، یک دستگاه نمک‌پاش مکانیزه، چهار دستگاه گریدر و ۱۰دستگاه وانت انجام شده است.

وحید برجسته‌نژاد ادامه داد: همچنین پانصد نیروی کارگری در سه شیفت کاری با حضور چهارده کارشناس و رئیس اداره خدمات‌شهری به‌صورت شبانه روزی مشغول خدمت بودند و از ۱۸۴هزار متر از بزرگراه‌ها، بولوار‌ها و خیابان‌های منطقه یخ‌زدایی شد و شش پل و تقاطع غیرهم‌سطح با شصت بسته‌بندی مخصوص شن و نمک، تجهیز شده است.
به گفته او، در این روز‌ها بیش از ششصد تن نمک و ۵۰هزار لیتر محلول نمک برای یخ‌زدایی استفاده شد و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی ۳۲کارتن‌خواب شناسایی و به خانه‌های سبز منتقل شدند.

۳۴۰ نفر، پای کار یخ‌زدایی در منطقه ۸

شهردار منطقه‌۸ نیز از پای‌کاربودن کارکنان شهرداری در معابر و خیابان‌های این منطقه خبر داد و گفت: ۳۵۵ نفر نیروی کارگری پارکبان در بخش فضای سبز در بوستان‌ها مشغول مساعدسازی اوضاع برای تردد همشهریان بودند.
به گفته احسان شریعتی، ۳۴۰نفر از همکاران پاکبان و مسئولان ستادی در سه نوبت و با ۳۵ دستگاه انواع ماشین‌آلات، به‌طور مداوم در معابر منطقه اقدام به برف‌روبی و نمک‌پاشی کردند تا مشکلات شهروندان در پیاده رو‌ها و معابر اصلی منتهی به حرم مطهر رضوی، پارک جهان‌شهر، خیابان کوهسنگی، خیابان بهار و بسیاری از معابر این منطقه رفع شود.

ورودی بوستان‌های خورشید و کوه پارک برای امنیت مردم، مسدود است

شهردار منطقه٩ گفت: باتوجه به برودت هوا، ورودی بوستان‌های خورشید و کوه پارک برای امنیت مردم مسدود است، اما مشکل خاص ترافیکی و انسداد در معابر اصلی و فرعی نداریم. به گفته سعید حسینقلی زاده مقدم، ۱۵۰نیروی پاکبان به همراه تجهیزات کامل و عوامل شرکت‌ها در شیفت شب به حالت آماده باش بودند. همچنین ١۵٠تن نمک فله و ۲۳۰باکس نمک در پل‌ها و سطوح شیب دار استفاده شده است.

۳۷۰ نیرو در عملیات زمستانه منطقه فعال بودند

در ادامه تلاش خادمان شهر برای همراهی با مردم در روز‌های سرد اخیر، شهردار منطقه ۱۰ اعلام کرد که پاک‌سازی معابر اصلی، مراکز فرهنگی، درمانی و ایستگاه‌های اتوبوس به کوشش این افراد انجام شده است.
طبق اعلام سعید اکبریان، در این مدت هشتصد تن نمک استفاده شده، ۲۳دستگاه ماشین‌آلات مانند دستگاه‌های گریدر، برف‌روب، نمک‌پاش مکانیزه، خاور روباز، نیسان و وانت مزدا در منطقه برای پاک‌سازی فعال بوده است و علاوه بر آن، باکس‌های شن و نمک در مناطق پرخطری مانند دوربرگردان‌های واقع در بزرگراه پیامبراعظم (ص) و تقاطع قائم (عج) جانمایی شدند.

یاری‌رسانی به بی‌خانمان‌ها در منطقه ۱۱

شهردار منطقه ۱۱ نیز از یخ‌زدایی و برف‌روبی معابر منطقه ۱۱ به کوشش ۲۶۵پاکبان، مصرف ۳۵۰تن نمک و ۳۰تن شن در این منطقه خبر داد.
به گفته مهدی عرفانیان، در کنار برف‌روبی و یخ‌زدایی، گروه امدادرسانی شهرداری منطقه ۱۱ با همکاری و همیاری گروه واکنش اضطراری دوام ثامن برای رسیدگی به وضعیت افراد بی‌خانمان به حالت آماده‌باش در آمده بود و تا پاسی از شب به یاری‌رسانی این افراد اقدام کرد. پیرو هماهنگی با اعضای شورای اجتماعی محلات، مسجد فتاح واقع در محله ارمغان به‌عنوان مکان اسکان موقت بی‌سرپناهان قرار گرفته بود.

بسیج نیرو‌ها و تجهیزات برای یخ زدایی و برف روبی معابر

شهردار منطقه ۱۲ شهرداری مشهد گفت: در چهار شب گذشته، هر شب ۲۷۱پاکبان و ۱۱نیروی کارشناسی و تمام ادوات سبک و سنگین اداره خدمات شهری شهرداری منطقه، برف روبی، یخ زدایی و اقدامات پیشگیرانه برای کاهش مشکلات احتمالی حاصل از بارش برف و یخ‌بندان را برعهده داشتند. به گفته علی زینت‌بخش، برف روبی و یخ زدایی کامل بزرگراه ها، میادین، بولوارها، تقاطع‌های غیرهم سطح و همه معابر اصلی را عوامل اجرایی و ادوات اداره خدمات شهری انجام دادند.

تلاش شبانه روزی ۴۵۰ نفر از خادمان شهر

ساسان نورین‎مقدم، شهردار منطقه ثامن، گفت: در ۷۲ ساعت گذشته، بیش از ۴۵۰ نفر از همکاران پاکبان، پارکبان و مسئولان ستادی در سه نوبت صبح، میانه و شب به برف روبی معابر منطقه ثامن با تأکید بر پیاده رو‌های منتهی به حرم مطهر، خیابان‌های اصلی و خیابان‌های سواره رو مشغول بودند و در این عملیات، ۲۲ دستگاه انواع ماشین آلات، تجهیزات و ادوات مهندسی هم در خدمت زائران و مجاوران امام هشتم (ع) بوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->